גיזום עצי פרי הדר

הטיפול בעצי ההדר כולל בעיקר גיזום של הענפים היבשים או השבורים, או של ענפים הצומחים לרוחב ובכך הם מפריעים לקרני השמש לחדור למרכז העץ. הגיזום מועיל רבות לאיכות הצמיחה של העץ ולחוזקו ולבריאותו.

בים בוחרים להשקיע בנטיעה של עצי הדר בחצר ביתם, בשל הניחוחות המיוחדים והפירות המתוקים שהעצים הללו מניבים. אך כולם יודעים, כי עץ שלא מתחזקים אותו כראוי לא יהיה עץ חזק ומוצלח.

עצי ההדר דורשים את שלהם, גם אם לא מידי הרבה, אך עדיין נדרשת התחזוקה הנאותה שלהם, גיזום וטיפול נכון בעץ על מנת לשמור על הצמיחה הבריאה שלהם.

מהם התנאים הטובים לגדילה תקינה של עצי ההדר?

עצי ההדר דורשים מספר דברים בסיסיים.

  • אור ושמש – חשוב שתהיה שמש ישירה על העצים לפחות משך שלוש שעות בכל יום. כאשר העצים יגדלו בצל, הצמיחה ששלהם לא תהיה יפה וטובה, כמו כן תהיה פגיעה באיכותם של הפירות הצומחים על העץ.
  • השקיה – את עצי ההדר מומלץ להשקות אחת לשלושה ימים כאשר הדבר תלוי כמובן במזג האוויר. בעונת הקיץ תידרש השקיה מרובה יותר ובעונת החורף, כאשר היא גשומה, לא יהיה בדרך כלל כל צורך בהשקיה.
  • דישון האדמה – כדאי מאוד לדשן את האדמה פעמיים בשנה. בעונת הסתיו ובעונת הקיץ. כמו כן כדאי לפזר אחת לשנה סביב העץ – קומפוסט לצורך אוורור הקרקע.
  • גיזום – הטיפול העיקרי בעצי ההדר הוא לכל הדעות הגיזום של ענפי העץ. אותו יש לבצע לפני האביב בחודשים ינואר ופברואר.
Citrus Orange tree with ripe fruits against blue sky

כריתת עצים

גיזום עצים

טיפול בעצים

לתיאום שירות

מלא את הפרטים ונחזור אלייך במהרה.
התקשרו
דילוג לתוכן