גיזום עץ זית

גיזום של עץ זית זוהי מלאכה הדורשת ידע רב, שימת לב לפרטים ועבודה זהירה במיוחד. הגיזום הנו הכרחי למען בריאות העץ וצמיחתו התקינה. חשוב לדעת כי קיים הבדל בין גיזום עץ זית צעיר לבין גיזום עץ זית בוגר, כאשר אל כל אחד מהם יש לגשת באופן שונה.

גיזום עצים, באופן כללי זוהי פעולה חשובה ביותר המועילה לצמיחה הנכונה של העץ וחשיפה שלו לאור ולקרני השמש שתורמים לו רבות. עצים רבים מאבדים מחוזקם ולעיתים אף מגיעים למצב של חוסר ברירה עד שפשוט נאלצים לכרות אותם, רק בשל העדר טיפול נאות החשוב לצמיחה הנכונה שלו. גיזום של עץ הזית הינו חשוב ביותר ואנו אכן מוצאים כי אלו המגדלים עצי זית ונהנים ממנו לאורך ימים ושנים, אכן לא שוכחים לגזום את ענפי העץ על פי הכללים ופעמים רבות הם בוחרים לעשות את הדבר על ידי איש מקצוע.

גיזום עץ זית.  מתי?

עצי הזית נכללים בקטגוריה של עצים ירוקי עד. כלומר עצים שתמיד שומרים על המראה הירוק שלהם. את העצים הללו נוהגים לגזום בהגיע עונת הלבלוב. מתי זה קורה? הלבלוב המשמעותי מתרחש על פי רוב בסוף עונת האביב. כאשר גל לבלוב חדש אך פחות עוצמתי מתרחש בעונת הסתיו. העצים הנגזמים במועדים הללו והנכללים בקטגוריה של עצים ירוקי עד הינם כלל עצי ההדר שזה כולל אשכוליות, תפוזים, קלמנטינות, פומלות ולימונים. כמו כן, עץ הגויאבה וגם עץ החרוב עץ תמרהינד, וכמובן עץ הזית נכללים בקטגוריה של עצים ירוקי עד אותם יש לגזום בעונת הלבלוב כפי שציינו.

איך גוזמים את העץ?

הגיזום הנכון והטוב ביותר כולל את ההשארה של הענפים החשובים או את ענפי השלד שיוצאים מעם הענף המוביל בזווית של שישים מעלות בערך. הענפים שיוצאים בזויות צרות יותר עשויים להיות רגישים לשברים בנקודות החיבור כתוצאה מעומס המוטל על הענפים. חשוב להותיר ענפים מכל הצדדים של הגזע על מנת שיתקבל נוף סימטרי עד כמה שניתן.

הבנו כי הגיזום דורש מקצועיות וידע, כמו כן יש צורך בציוד מתאים. על כן, מומלץ לפנות אל המומחים שידעו כיצד לטפל בעץ.

כריתת עצים

גיזום עצים

טיפול בעצים

לתיאום שירות

מלא את הפרטים ונחזור אלייך במהרה.
התקשרו
דילוג לתוכן